Ir al contenido principal

6th GRADE 20th-24th APRIL


Hello learners!! New week!! How was the last one? Did you enjoy the Digital book? We are going to use it for the first time together!


Como ya sabéis todos, este tema que empezamos trata sobre los lugares que podemos visitar cuando vamos a una ciudad que no conocemos, aprenderemos a decir si nos gusta un sitio no, si ya lo hemos visitado o no... y todo en pasado!! (Tal y como veníamos haciendo)


SESIÓN 1:

Para empezar, hemos hecho nuestro Picture Dictionary donde hemos aprendido el vocabulario de la unidad... ahora nos queda saber cómo se pronuncia! Para ello, vamos a ver el siguiente vídeo intentando pararlo para repetir vosotros tras de mí:
https://drive.google.com/open?id=1SvdNz1nUor22HAFwWingZWz5a4QpwkX7

Una vez que hemos visto el video y repasado el vocabulario vamos a hacer las siguientes actividades:
Digital Book: Activities 2 and 3 (page 44)
Aquí os explico cómo hacerlo:
https://drive.google.com/open?id=1SqKrz7Jh2jcrFNPh5YJkaXV2U_wmE5jk

SESIÓN 2:
We have to do two activities:
- Hacemos la primera actividad que aparece en el ACTIVITY BOOK. Únicamente tendremos que escribir el vocabulario bajo su imagen.
-La segunda actividad será en nuestro cuaderno. Justo detrás del picture dictionary ponemos la fecha (en inglés) y escribimos verbos en inglés (si no sabemos cómo son en inglés podemos buscarlo en internet) relacionados con viajes. Por ejemplo (visitar, fotografiar...). No hay máximo pero sí tenemos que pensar y escribir mínimo 6. De esta actividad SÍ quiero foto. De nuevo, por favor, me la enviais a teacherjuliavalenzuela@gmail.com

Have a nice week! 😊


Comentarios

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

4th grade/ 4º PRIMARIA

Good morning children! How are you today? Do you miss the school? I miss all of you! Let's see what I have prepared for you this week: DAY 1: Let's play a bit with the clocks: https://www.gamestolearnenglish.com/telling-the-time/ https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-chants/nine-oclock-monday  (Listen the song and do especially the second game to practice AT (before time) and ON (Before days) DAY 2: Do you remember the weather? Let's review it with your notebook! Can you tell we what's the weather like today? and What was the weather yesterday? Write and then do this worksheet were you have yo put the sentences in the right order! DAY 3: Do you remember we used to be TV presenters? Now you have to do your own map and describe it like we did in our notebooks! If you want you can record it and send it to my email for me to have a look! teacherjuliavalenzuela@gmail.com Have a nice week!! Buenos días, chicos! Cómo estáis hoy? Echáis de
Hello children! Due to the situation we are forced to learn English using this method! I hope you enjoy, learn and use this Blog that I have created for you for the next weeks! The operating mode will be the next: Everyday I will upload activities and tasks for you to review what we have learned along this year. You have to look for your grade and follow the instructions! Have a nice break and stay safe at home! ¡Hola chicos! Debido a la situación, estamos obligados a aprender inglés de esta manera! Espero que disfrutéis, aprendáis y uséis este Blog que he creado para estas próximas semanas. La forma de trabajar será la siguiente: Todos los días subiré a este Blog actividades y tareas para que repasemos lo que hemos dado y aprendido durante este año. Tenéis que buscar vuestro curso y seguir las instrucciones! Espero que todo vaya bien en estas semanas y que os quedéis en casa!

4th grade

Hello, children! Here are your exercises for this week! DAY 1: Do you remember how to write the time? Look at this video to review it! https://www.youtube.com/watch?v=r2K1Py9U87I DAY 2: Complete the worksheet. You have to circle the correct time and then write down with letters! DAY 3: Do you remember that when we are talking about a boy or a Girl we change the verb? You have to change these sentenes according to the pronoun in your notebook: 1. I study maths at four o'clock 1. She ___________________________________ 2. I go to school at half past eight 2. He ____________________________________ 3. I do gymnastics on tuesdays 3. She ___________________________________ 4. I play basketball on wednesdays 4. He ___________________________________ 5. I go to a bithday party at quarter past five 5. She ___________________________________ Hola, chic@s! Aquí tenéis los ejercicios para esta semana! DÍA 1: Recordáis cómo se escribe la hora? Mira este video pa